TS-ART

Velkommen til min online butik.
Jeg har altid, i den tid jeg kan huske fotograferet og malet billeder, som jeg også har solgt fra et galleri.
I flere år har en del efterhånden spurgt, hvorfor jeg ikke har en webshop - og efter et langt tilløb, er den her så. Jeg er stolt af den, og jeg glæder mig over at give dig muligheden for, at hænge billederne op i dit hjem eller i din virksomhed.

Det er vigtigt for mig, at du ved, at du er en af de få, der har netop dét billede - du har valgt. Derfor forsikrer jeg dig om, at der maximum er 24 andre, som har købt det samme motiv. Det er ikke ens betydende med, at de alle har valgt det i samme materiale eller i den samme størrelse. Det kommer helt an på, hvordan de hver især har "strikket" deres yndlingsbillede sammen. Du modtager, indenfor en måned, med posten - et certifikat på dit købte billede.

Når du vælger et stort billede, skal du være opmærksom på, at man skal kunne se det lidt på afstand. Fuldstændig som når du køber et stort TV. Til gengæld gør store billeder noget helt særligt ved et rum. Det giver en særlig virkning, der føles som en udvidelse af rummet, og man får en trang til at krybe ind i billedet og lægge sig i busken eller skovbunden.

Sort/hvid portræt af Tina Sørensen


Det er vanskeligt for mig, at beskrive mig selv og mine billeder - så den opgave har Lars Svanholm, billedkunstner, skribent og kunstanmelder ved Jyllandsposten, været så venlig at tage sig af på sin egen finurlige facon. 

 

af Lars Svanholm, billedkunstner og skribent

"Det er da sikkert god kunst; men det er ikke noget, jeg ville ha' hængende!" Sådan har vi alle hørt reaktioner på billedkunst, og såmænd også fotografisk kunst.

Når Tina Sørensen fotograferer en skraldespand på en strand, vil én og anden sikkert rynke på næsen og gentage den i indledningen skrevne tekst. Der er blot et element, man overser, når man i et umiddelbart øjeblik kategoriserer et billede, og det handler i al sin enkelthed om værkets muligheder.

På hjemmesiden her får man således ikke blot gengivet værket på en neutral baggrund, men implementeret i diverse miljøer, hvilket giver en supplerende dimension til fotografiet. Jo, såmænd! Der er stadig tale om en skraldespand kapslet inde i en installation af træ. Vi befinder os ved havet. Vind og vejr har gjort sit, og duften af frisk strand sidder som ved et trylleslag i næsen på én.

En vandpyt ved en brostensbelagt rendesten er vel dårligt i sig selv noget, man bør beskæftige sig med; men som alle ved, kan alt gengives på billede - og så bliver selv det mest banale hverdagsmotiv med ét et tema for potentialer og ikke blot en gengivelse af... Ja, hvad tror De? En vandpyt i en rendesten!

Verden er en mangfoldighed af motiviske muligheder. Enhver kunne objektivt set spadsere ind i et forladt industriområde og knipse løs til højre og venstre. Sådan arbejder Tina Sørensen ikke! Helt basale begreber som komposition, blænde og lukketider skal tages i betragtning, for slet ikke at nævne den ofte drilagtige hvidbalance.

Men bare rolig! Tina Sørensen kender sit grej, og når et værk står med, hvad man kalder en afgrænset dybdeskarphed, er det en helt bevidst kalkulation af kunstneren, der ønsker netop denne virkning i værket. Jeg bruger helt bevidst ikke terminologien "effekt". Den slags er der rigeligt af i virkelighedens verden - og ligeledes i fotografiets univers.